Przejdź do treści
Źródło artykułu

Protokół Aviation User

Urząd Lotnictwa Cywilnego informuje, że Rada Programu Cospas-Sarsat z dniem 1 listopada 2011 roku zmieniła, zgodnie z sugestiami środowiska lotniczego, najczęściej stosowany do kodowania nadajników sygnału niebezpieczeństwa statku powietrznego ELT 406MHz, krótki protokół Aviation User.

Protokół Aviation User jest protokołem najczęściej używanym do kodowania nadajników ELT 406MHz nie posiadających wewnętrznego urządzenia nawigacyjnego. Dotychczas, wykorzystując kod kraju i znaki rozpoznawcze statku powietrznego możliwe było zakodowanie tylko jednego nadajnika ELT 406MHz będącego na wyposażeniu statku powietrznego.

Zmiana zasad wykorzystywania bitów 82 i 83 umożliwia zakodowanie do czterech nadajników ELT 406MHz, uzyskanie czterech różnych 15-sto heksadecymalnych kodów identyfikacyjnych nadajnika, które są podstawą do jego identyfikacji przez służby poszukiwawczo-ratownicze.

Charakterystyka Aviation User Protocol

Szczegółowy opis zasad kodowania zawarty jest w dokumentach C/S T.001 Specification for COSPAS-SARSAT 406 MHz distress beacons i C/S G.005 COSPAS-SARSAT guidelines on 406 MHz beacon coding, registration and type approval, dostępnych na stronie internetowej Cospas-Sarsat.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony